Nieuws/Financieel
704383681
Financieel

Hamstereffect: Winst maker wc-papier door het dak

Stockholm - Het Zweedse bedrijf Essity, dat achter merken als Lotus, Edet en Tempo staat, maakte in het eerste kwartaal van 2020 maar liefst 67% meer winst. Toch waarschuwt het bedrijf dat de resultaten later in het jaar kunnen tegenvallen.

Dat meldt persbureau Reuters.

Het wereldwijde hamsteren van wc-papier legt Essity, de op-een-na-grootste fabrikant van toiletpapier en tissues voor consumenten, bepaald geen windeieren. Het bedrijf verkocht 8% meer in het eerste kwartaal, in maart zelfs 20% meer dan normaal.

Incontinentie

Het bedrijf is ook eigenaar van Tork: de grootste maker van hygiëneproducten voor bedrijven, en incontinentiemerk Tena.

Toch waarschuwt Essity ondanks de fors gestegen winst voor al te veel optimisme. Vanwege de lockdowns nemen bedrijven minder producten af. Daarentegen zorgt de pandemie wel voor toegenomen aandacht voor handhygiëne.