Nieuws/Financieel
843271
Financieel

P&G weegt verkoop beautymerken

Levensmiddelengigant Procter & Gamble zou sommige producten uit 'beauty-divisie' de deur uit willen doen, via een verkoop of een beursgang. In die divisie zitten bijvoorbeeld Head & Shoulders, Herbal Essences en Max Factor.

Dat meldt Bloomberg maandag op basis van anonieme betrokkenen. In het jaar tot aan juni vorig jaar boekte de divisie een kleine $20 miljard omzet. Dat is bijna een kwart van de totale jaaromzet van P&G.

Welke merken P&G precies weg wil doen, is nog onduidelijk. Maar het zou wel de bedoeling zijn om meerdere merken in één keer van de hand te doen.

In de divisie zitten bijvoorbeeld ook Old Spice en diverse parfums, waaronder die van Bruno Banani en Christina Aguilera.

P&G gaat met de stofkam door zijn merkenportefeuille, want het bedrijf is van plan om honderd merken te staken. Dat zijn vooral merken waar het bedrijf geen marktleider mee is.