Nieuws/Financieel
866041364
Financieel

Nivea-maker Beiersdorf voert omzet op

Hamburg - De Duitse maker van verzorgingsproducten Beiersdorf heeft in de eerste negen maanden van het jaar een hogere omzet in de boeken gezet. Het bedrijf achter merken als Nivea, Labello en Hansaplast verwacht zijn doelen voor heel het jaar te halen.

Het concern boekte in de drie kwartalen tot en met september een omzet van ruim 5,7 miljard euro, een stijging van 6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Daarbij hielpen gunstige wisselkoersen een handje. Zonder dat effect en de invloed overnames of desinvesteringen namen de opbrengsten met 4,3 procent toe. De verkoop van verzorgingsproducten groeide daarbij harder dan de tesa-divisie, die onder andere plakband en tapes voor het bedrijfsleven maakt.

Beiersdorf kondigde begin dit jaar aan tientallen miljoenen euro's extra te investeren voor innovatie en het betreden van nieuwe markten. Volgens topman Stefan De Loecker wijzen de resultaten erop dat dit vruchten afwerpt. Tegelijkertijd moet het bedrijf nog veel werk verrichten om zich aan te passen aan nieuwe marktdynamiek, stelt hij.

safe-and-fast iconVeilig betalen
box icon14 dagen bedenktijd
safe-and-fast iconVeilig betalen
box icon14 dagen bedenktijd