Nieuws/Financieel
871741
Financieel

Klachtenregen bij provider Online.nl

Honderden consumenten hebben de afgelopen maanden klachten ingediend over internetprovider Online.nl. Zij hadden traag internet of geen verbinding, kregen onjuiste rekeningen en konden de klantenservice slecht bereiken.

Dat staat op de website van De Consumentenbond. De bond noemt het 'opvallend' dat er de afgelopen maanden in absolute aantallen meer klachten over Online.nl zijn geweest dan over veel grotere providers als UPC en XS4ALL.

Onderbezette klantenservice

De provider geeft als verklaring dat de interactieve televisie die het bedrijf eerder dit jaar heeft gelanceerd, voor extra drukte en een onderbezette klantenservice zorgde. "Dit heeft helaas geleid tot langere wachttijden. Afgelopen weken hebben we daarom nieuwe klantenservice-medewerkers aangenomen en getraind", schrijft woordvoerder Menno Nagtegaal, na de vraag van DFT om een reactie op de variëteit aan klachten.

"Opeenstapeling van problemen"

De klantenservice is niet het enige probleem. Babs van der Staak van de Consumentenbond: "Er is een opeenstapeling van problemen. Mensen worden van het kastje naar de muur gestuurd." Volgens Van der Staak beginnen de problemen bij Online.nl al in een vroeg stadium.

"Online.nl geeft de internetsnelheid aan die in het optimale geval gehaald kan worden. Het is natuurlijk veel netter als consumenten weten wat ze kunnen verwachten bij hun postcode, zoals bij sommige andere providers gebeurt."

Gisteravond besteedde Radar in zijn uitzending aandacht aan de problemen bij Online.nl. Na de uitzending heeft Online.nl een webpagina geopend waar consumenten hun klachten kunnen plaatsen.