Nieuws/Financieel

'Ahold is serieus over onlineverkoop'

Ahold is serieus over zijn investeringen in de onlineverkoop, al gaat dit in eerste instantie wel ten koste van de winstgevendheid. Dat meldde ING dinsdag naar aanleiding van de plannen die het supermarktconcern ontvouwde voor de verkoop via internet.

Ahold verwacht eind dit jaar een omzet uit de online verkoop van 1,4 miljard euro en aan het einde van 2017 moet dit 2,5 miljard euro zijn. Om de groei te stimuleren investeert Ahold 60 miljoen euro tussen 2015 en 2017 in de online-activiteiten.

Door de investering zal de operationele marge in 2015 echter 25 basispunten lager uitvallen, met een mogelijke impact op de winst per aandeel van 2 tot 3 procent. KBC stelt dat Ahold sterk gecommitteerd is aan de investeringen in onlineverkopen. Volgens de Belgische bank heeft het concern daarbij een duidelijke voorsprong op de meeste rivalen.

ING heeft een hold-advies op Ahold, net als KBC. Het aandeel Ahold noteerde dinsdag omstreeks 10.00 uur 0,2 procent hoger op 13,99 euro.