Nieuwe abonnees stuwen omzet Adobe
Softwarefabrikant Adobe heeft vorig kwartaal zijn omzet voor het eerst in anderhalf jaar zien stijgen. De maker van onder meer Acrobat en Photoshop dankt die groei vooral aan de succesvolle verkoop van abonnementen voor software die via internet beschikbaar wordt gemaakt.
Adobe meldde dinsdag een omzet van 1,1 miljard dollar over het tweede kwartaal van zijn gebroken boekjaar. Dat was bijna 6 procent meer dan een jaar eerder. Het bedrijf strikte 464.000 nieuwe klanten voor zijn Creative Cloud Web, waarmee het totaal aantal abonnees op 2,31 miljoen uitkwam. Die aanwas zorgde voor de eerste omzetstijging na vijf achtereenvolgende kwartalen met dalende opbrengsten.
De nettowinst van Adobe steeg vorig kwartaal met ruim 15 procent tot 88,5 miljoen dollar. De aangepaste nettowinst kwam met 37 cent per aandeel 7 dollarcent hoger uit dan analisten gemiddeld voorspelden.
DFT Dagelijks
Elke ochtend het belangrijkste financiële nieuws.
Ongeldig e-mailadres. Vul nogmaals in aub.
Lees hier ons privacybeleid.