Nieuws/Financieel
966321593
Financieel

Premium

Het beste van De Telegraaf

Stemming onder consument slaat om: ’Het is echt stil in winkels’

Marieke van den Berg (l.), mede-eigenaar van een bedrijf dat duurdere zitmeubels maakt: „De prijzen voor onze materialen lopen zo hard op dat we onze retailprijzen in een jaar tijd al twee of drie keer hebben moeten aanpassen.”

Marieke van den Berg (l.), mede-eigenaar van een bedrijf dat duurdere zitmeubels maakt: „De prijzen voor onze materialen lopen zo hard op dat we onze retailprijzen in een jaar tijd al twee of drie keer hebben moeten aanpassen.”

Amsterdam - Tot nu toe leek de detailhandel nog weinig van de torenhoge inflatie – in mei opnieuw rond de 10 procent - te merken. Maar de economische onzekerheid groeit en dat blijft niet zonder gevolgen. De laatste weken lopen de bezoekersaantallen en de verkopen in de woon- en slaapwinkels, in tuincentra en in keukenzaken terug, blijkt uit een rondgang van de Telegraaf. „Het is op dit moment echt stil in de zaak. Mensen gaan keuzes maken.”

Marieke van den Berg (l.), mede-eigenaar van een bedrijf dat duurdere zitmeubels maakt: „De prijzen voor onze materialen lopen zo hard op dat we onze retailprijzen in een jaar tijd al twee of drie keer hebben moeten aanpassen.”

Marieke van den Berg (l.), mede-eigenaar van een bedrijf dat duurdere zitmeubels maakt: „De prijzen voor onze materialen lopen zo hard op dat we onze retailprijzen in een jaar tijd al twee of drie keer hebben moeten aanpassen.”

HET BESTE VAN DE TELEGRAAF