Nieuws/Financieel
973392625
Financieel

Super-omzet met Pasen: consument geeft bijna net zo veel uit als voor kerst

Alle initiatieven van de horeca ten spijt, lagen er tijdens het paasweekend vooral supermarktproducten op tafel.

Alle initiatieven van de horeca ten spijt, lagen er tijdens het paasweekend vooral supermarktproducten op tafel.

Rotterdam - Pasen is het nieuwe kerst – althans, voor de supermarktbranche. Volgens marktonderzoeker Nielsen hebben consumenten afgelopen week €974 miljoen uitgegeven bij de grootgrutters. Ter vergelijking: in de week voor afgelopen Kerstmis zetten de supers iets meer dan €1 miljard om.

Alle initiatieven van de horeca ten spijt, lagen er tijdens het paasweekend vooral supermarktproducten op tafel.

Alle initiatieven van de horeca ten spijt, lagen er tijdens het paasweekend vooral supermarktproducten op tafel.

De paasomzet is ook een record, want het is 6,5% meer dan de €915 miljoen van vorig jaar. Nielsen noemt dat verrassend: in tegenstelling tot Pasen 2020, enkele weken na het begin van de intelligente lockdown, is de horeca nu volop bezig met (luxe) afhaal- en bezorgmaaltijden.

Dat consumenten ook onder die omstandigheden hun paastafel vullen met supermarktproducten, is voor Nielsen reden om aan te nemen dat de supermarkten zullen blijven profiteren zolang de horeca niet volop open mag.