Nieuws/Financieel

Winst- en omzetstijging voor Hermès

Luxegoederenproducent Hermès heeft in 2013 de winst en omzet zien stijgen. Het Franse bedrijf wist de aantrekkingskracht van zijn producten op te voeren en weerstond met gemak de zwakke economische groei in de wereld. Dat blijkt uit cijfers die donderdag werden gepubliceerd.

De omzet steeg met bijna 8 procent tot 3,76 miljard euro. Als de negatieve effecten van valutaschommelingen niet mee worden gerekend, gingen de verkopen zelfs met 13 procent omhoog. Het operationeel inkomen klom met bijna 9 procent tot 1,22 miljard euro. De operationele winstmarge steeg verder naar een nieuw record van 32,4 procent.

Alle regio's droegen bij aan de groei, zo liet de maker van dure tassen, kleding, horloges, sieraden en parfums weten. In Azië, exclusief Japan, nam de omzet met 16 procent toe. In Europa wist Hermès de verkopen met 12 procent te laten groeien.