Get into the Future

Deze inhoud valt buiten de verantwoordelijkheid van de hoofdredactie van De Telegraaf.

Partnercontent

Get into the FUTURE

TMG is founding partner en exclusieve mediapartner van SingularityU The Netherlands, omdat we het gedachtegoed van SingularityU NL omarmen. SingularityU NL is de autoriteit op het gebied van technologieën die onze maatschappij in rap tempo veranderen. Kunstmatige intelligentie, blockchain, nano- en gentechnologie, 3D-printing, neuroscience: technologieën die exponentieel groeien en sectoren als zorg, financiën, voedsel, wonen en energie in toenemende mate beïnvloeden. De Financiële Telegraaf brengt samen met SingularityU NL een crossmediaal concept: Get Into The FUTURE.

In 2050 stijgt de wereldpopulatie van 7 miljard naar meer dan 9 miljard mensen. Om al deze mensen te voeden, zijn drastische veranderingen nodig. Want hoe zorgen we ervoor dat we twee keer zoveel voedsel produceren, maar dan met de helft van de huidige milieu-impact? De Rabobank heeft wel een idee. Onder de noemer ‘Banking for Food’ delen zij hun visie op de voedselzekerheid en de rol die de bank hierin speelt. In gesprek met Berry Marttin van de voormalige ‘boerenleenbank.’

Naar verwachting wordt 5G pas in 2020 realiteit. Toch zijn telecomproviders nu al druk met de voorbereidingen. Zo bouwde T-Mobile onlangs een compleet nieuw mobiel netwerk. Betrouwbaar, sneller dan snel en met voldoende capaciteit om allerlei nieuwe of nog te ontwikkelen innovaties te ondersteunen, zoals de evolutie naar 5G-technologie. Om de vooruitgang te versnellen, riep het bedrijf een eigen innovatielaboratorium, FutureLab, in het leven.