Nieuws/Lifestyle
1068444
Lifestyle

Bloot slaat dood

Filmrecensie| The look of love

Nodeloos naakt was zijn handelsmerk. Paul Raymond werd er groot mee en kon zich op zeker moment zelfs de rijkste man van Engeland noemen. In The look of love portretteren regisseur Michael Winterbottom en hoofdrolspeler Steve Coogan deze Britse tegenhanger van bloot-entrepreneurs als Larry Flynt en Hugh Heffner.

Winterbottom laat Paul Raymond na de begrafenis van zijn dochter Debbie (Imogen Poots) terugblikken op zijn eigen opkomst en ondergang. Met roerloos vrouwelijk naakt tijdens zijn Cirque Nu de Paris-show in de jaren 50 zette deze slimme ondernemer niet alleen de censors op het verkeerde been, maar ontdekte hij ook de aanzuigende werking van rode oortjes-entertainment.

Raymond verdiende er goud geld mee, eerst als uitbater van stripclubs, later ook als uitgever van blootbladen. Ook transformeerde hij zichzelf tot een vastgoedbaron die half Soho opkocht. En proefde intussen likkebaardend van alle verboden vruchten die hij uitventte.

The look of love schetst weliswaar een sfeervol tijdsbeeld doorspekt met borsten en billen, maar biedt verder weinig inzicht in de persoonlijkheid van Paul Raymond. Terwijl de belangrijkste vrouwen in zijn leven ook voor de filmkijker toch vooral aangename versiering blijven.