Nieuws/Lifestyle
1439890
Lifestyle

De Telegraaf proeft voor

Beste kerstmenu uit de supermarkt

Culinair journalist Felix Wilbrink in actie.

Culinair journalist Felix Wilbrink in actie.

De supermarktschappen puilen weer uit met luxe kerstproducten. Maar waar bent u nu het beste uit met uw karretje? Culinair journalist Felix Wilbrink van De Telegraaf proefde afgelopen week voor.

Culinair journalist Felix Wilbrink in actie.

Culinair journalist Felix Wilbrink in actie.

Van bavarois tot bietencarpaccio, je kunt het tegenwoordig allemaal in de supermarkt vinden. En alles in een handomdraai te bereiden, zodat ook degenen die niet gezegend zijn met kookgenen, een chique kerstdiner op tafel kunnen toveren. De kerstverkopen in de supers gaan dit jaar dan ook richting een record van bijna een miljard euro, zo verwacht het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel, de brancheorganisatie van supermarkten en foodservicebedrijven.

Het CBL schat concreet voor 950 miljoen euro aan opbrengsten in de ’kerstweek’. Veel consumenten zullen daarbij op zondag 24 december de kerstinkopen doen.

Waar slagen klanten het best? „De Lidl lijkt kerst wederom te gaan winnen”, aldus Wilbrink. „Het is simpel, zodat iedereen het kan maken, het is lekker, zodat iedereen ervan zal smullen, en het is niet te duur.” Wat betreft speciaal assortiment is Lidl de slag aan het winnen van Albert Heijn. „De dure Excellent-lijn van de AH is goed, maar die hoogwaardigheid lijkt bij Lidl steeds meer de standaard te worden. En dat voor een betere prijs.”