Lifestyle/Culinair
2773644
Culinair

Felix met smaak

Vrouwen vallen als een blok voor stuntelaars

Weet je dat de regels van de reclame door psychologen zijn opgesteld? Dat er geen koekje aan je voorbij kan komen zonder dat iemand heeft bedacht hoe de aanblik van dat koekje zo diep mogelijk in jouw psyche doordringt?

Gaat dat ver? Nee hoor, dat is zoals het gaat. Jij staat, behalve wanneer je slaapt, de hele dag bloot aan een bombardement van indringende boodschappen die je vertellen dat je iets nog niet hebt.

Heb je de Kornuit nog niet geproefd? Dan zal je wel geen vrienden hebben. Heb je nog geen boodschappen bij de Jumbo gedaan, dan heb je niet zo’n gezellige stuntelaar als Frank Lammers op de bank. Nederlandse vrouwen vallen trouwens als een blok voor ietwat stompzinnige stuntelaars, weet je die man de AH nog?

Je hebt de warme rookworst niet, je hebt de hamburger van blije koeien uit de wilde natuur niet, je hebt het met liefde (hoe durven ze) gebakken brood niet. Al dat gemis maakt hongerig en daarom ga je kopen.

Ik dacht dat ik alles had gezien. Totdat ik van de week een aflevering van My 600-lb life zag. Schommelende vetbergen en een giftig kijkende dokter. En tussendoor een keur aan eetreclames: snoep, koek en rare yoghurt. Het kan dus nog gekker.

Ik wil de psychologen die dit hebben bedacht, weleens spreken. Rijp voor de psychiater zijn ze!

f.wilbrink@telegraaf.nl