Nieuws
1011870
Nieuws

Pabo opent erotische flagship store

Pabo, Europa’s oudste onderneming in erotische artikelen, opent op zaterdag 25 januari haar eerste Nederlandse flagship store in het centrum van Amsterdam.

Het ‘vlaggenschip’ betekent de herintroductie in Nederland van Pabo, dat een complete metamorfose heeft ondergaan: van man naar vrouw.

Pabo heeft haar verouderde jasje uitgetrokken en ze presenteert zich met een compleet nieuwe ‘look’ waar vooral ook vrouwen het prettig vinden om te winkelen. Zowel online als offline heeft het concern een vrouwvriendelijke metamorfose gekregen.

Dit jaar is Pabo precies 30 jaar actief in Nederland. Sinds 1984 met de beroemde erotiekcatalogus. In 1998 startte de winkel in erotische zaken een online warenhuis.

Van man naar vrouwPabo is groot geworden met huis-aan-huis-mailingen en de bekende catalogi met de uitdagend kijkende dame op de cover. In de afgelopen decennia richtte Pabo zich met name op mannelijke klanten (80%). Echter, in de laatste vijf tot tien jaar heeft een grote verschuiving plaatsgevonden in de branche. In 2013 zijn vrouwen verantwoordelijk voor 70 procent van de omzet.

Seksuologe adviseert

De Belgische psychologe en seksuologe Kaat Bollen, o.a. bekend van haar optredens in DeWereldDraaitDoor en haar boeken over schaamhaar en borsten, gaat de klanten van Pabo in Nederland en België o.a. voorlichten over seksualiteit.

Ze gaat  online en in de winkels adviseren over artikelen uit het assortiment. Tevens start Kaat Bollen een blog in het online magazine van Pabo waar ze onderwerpen gaat bespreken en een eigen column zal verzorgen. Op de website kunnen klanten terecht met prangende vragen. Bij de de rubriek ‘Vraag het aan Kaat’ beantwoordt de seksuologe vragen van bezoekers van de site.