Nieuws/Binnenland
1025053
Binnenland

Zendingsdrang in reclameblokken

Televisiereclame in de week voor Kerstmis moet Nederlanders overhalen om met kerst naar de kerk te komen voor het ware kerstverhaal. De Protestantse Kerk in Nederland (PKN) heeft daartoe reclametijd gekocht bij de Ster en RTL 4 voor 125 commericals.

Marloes Nouwens-Keller, woordvoerder van de PKN: „De Protestantse Kerk hoort van nature tussen de kerstreclames thuis. Het is een feest van gezellig samen zijn, ontspannen en lekker eten. Daar wordt door supermarkten, frisdrankmerken en dergelijke reclame voor gemaakt. Iedereen claimt kerst. De Protestantse Kerk in Nederland heeft hét echte kerstverhaal in de aanbieding en de plek waar je dit samen kunt vieren: de kerk.”

Om mensen naar de kerk te lokken zijn onder meer actrice Gerda Havertong, zangeres Sharon Kips en Sybrand Buma, fractievoorzitter van het CDA in de Tweede Kamer, gestrikt. Nouwens-Keller: „We hopen ook dat er een gesprek op gang komt op Twitter. We hebben daar de ’hashtag’ #komtallentezamen voor.”