Nieuws
1041663
Nieuws

Ryanair wordt soepeler

De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft een aantal maatregelen aangekondigd 'ter verbetering van de klantenservice'. Het bedrijf versoepelt onder meer haar regels omtrent bagage. Ryanair wil daarmee tegemoetkomen aan de groeiende ontevredenheid onder haar klanten, meldt het Belgische persbureau Belga.

Na tal van opmerkingen van klanten via het feedbackprogramma 'tell MOL' (zeg het aan Michael O’Leary), heeft de lagekostenmaatschappij een aantal maatregelen voorgesteld om de klantenservice te verbeteren.

Bagage

Vanaf 1 december versoepelt Ryanair enkele regels omtrent bagage. De luchtvaartmaatschappij laat een tweede - kleine - tas toe als handbagage.

Inchecken

De kostprijs voor in te checken bagage daalt van 60 euro naar 30 euro per stuk.

Correctie 

Verder zullen mensen die rechtstreeks op de website van Ryanair een vlucht boeken, vanaf 1 november 24 uur de tijd hebben om eventuele foutjes die ze daarbij maken te corrigeren.

Stille vluchten

Ryanair zal ook zogenaamd stille vluchten aanbieden voor 8 uur en na 21 uur. Op die vluchten worden geen andere aankondigingen gedaan dan de verplichte veiligheidsinstructies en worden de lichten aan boord gedimd.

Printen

Tot slot vermindert Ryanair de toeslag om de instapkaart op de luchthaven te laten printen van 70 naar 15 euro. Voor mensen die zich online niet ingecheckt hebben, blijft de toeslag wel 70 euro.

110 miljoen

Ryanairbaas Michael O’Leary verklaarde blij te zijn met de maatregelen en te hopen dat de klanten de maatregelen appreciëren. De luchtvaartmaatschappij, die binnen de vijf jaar het jaarlijkse aantal klanten wil optrekken van 80 naar 110 miljoen, probeert haar toenemende slechte imago inzake klantenservice zo weer op te poetsen.