1048300
Binnenland

Topper

Stabiele factor in gretig bureau

Trafficmanager Maarten Tetteroo (27) kwam twee jaar geleden als student binnen bij Bengelmedia in Amsterdam om zijn scriptie te schrijven. Hij onderzocht de commerciële inzet van sociale media. "Dat paste precies bij de diensten die wij leveren", aldus de trotse eigenaren Gradus Groothengel en David de Smit. "Maarten heeft eigenlijk zijn eigen baan gecreëerd. Zo'n goede jongen wilden we niet laten gaan!"

In twee jaar tijd ontpopte Maarten zich tot spin in het web van het snelgroeiende marketingbureau. Groothengel: "Hij werkt hard en schakelt de hele dag met klanten en leveranciers. Hier op kantoor is hij verantwoordelijk voor het onlineteam en zet hij de deadlines op scherp. Maar ook extern is hij een aanspreekpunt. Klanten bellen hem vaak rechtstreeks met vragen. Als zij te laat zijn met bijvoorbeeld een tekst, is Maarten degene die hen belt. Ze herkennen allemaal zijn nummer, wat dat betreft is hij beroemd en berucht!"

Bengelmedia, dat inmiddels vijf jaar bestaat, floreert volgens de eigenaren bij de crisis. De Smit: "Juist in deze tijd hebben bedrijven commerciële marketing nodig die goed werkt. Om tot een complete campagne te komen, hebben we het denkwerk en de uitvoer hier onder één paraplu. Gradus is eindverantwoordelijk voor de marketing, ik voor de studio." Groothengel: "Onze grootste kracht is dat we allemaal gretig zijn, we rennen en vliegen voor de klant. Dat kan een beddenfabrikant als Hästens zijn, maar ook een goed doel zoals bijvoorbeeld de Leprastichting. We zijn met tien man, maar verzetten werk alsof we met veertig zijn. Maarten is in het diepe gegooid, maar hij ontpopte zich tot duizendpoot."

Volgens de eigenaren is Maarten de stabiele factor van hun bedrijf. "Hoe hectisch ook, hij raakt nooit in paniek, maar pakt de boel op. Of het nu om een groot project gaat of om een advertentie die nog snel tussendoor komt. Knap hoor, met twee van die bullebakken als bazen", grapt Groothengel. "Maarten is leergierig en enthousiast. Hij is gek op Ajax en was daarin zo overtuigend dat wij nu ook een seizoenskaart hebben en zelfs onze klanten wel eens meenemen naar wedstrijden."

De Smit: "Eigenlijk is hij een bescheiden jongen, hij kijkt soms eerst de kat uit de boom. Maar als hij dan iets zegt, of hij maakt bijvoorbeeld een grap als we met zijn allen op kantoor aan het lunchen zijn, dan bepaalt hij meteen de sfeer. Omdat hij zo relaxed overkomt, stappen mensen makkelijk op hem af. Van grote klant tot interne stagiair. Maarten groeit dus helemaal mee met ons bedrijf!"