Nieuws/Binnenland

Bonje tussen Pearl en Specsavers

Aartsconcurrenten Pearle en Specsavers vliegen elkaar weer in de haren. Optiekketen Pearle beticht Specsavers van misleidende reclame voor ooglenzen en sleept de Britse keten daarom voor de rechter.

In een recent gestarte televisiecampagne beweert Specsavers dat zij veel voordeliger maandlenzen verkopen dan Pearle. Het prijsverschil zou volgens Specsavers oplopen tot maar liefst 30 procent.Pearle stelt dat zijn concurrent in deze reclame appels met peren vergelijkt. Namelijk niet alleen de prijs, maar óók kwaliteit van de lenzen verschilt. Opvallend daarbij is dat de lenzen van zowel Pearle als van Specsavers afkomstig zijn van dezelfde producent: het Engelse Sauflon. Pearle eist in een kort geding dat Specsavers niet alleen de lenzencampagne direct staakt, maar deze ook rectificeert, op straffe van een dwangsom van 50.000 euro per dag.Het is niet de eerste keer dat Specsavers beticht wordt van misleidende reclame. Afgelopen jaren sleepten zowel Pearle als Hans Anders de agressieve Britse concurrent regelmatig voor de rechter. In de meeste gevallen moest Specsavers reclamecampagnes stoppen, of zelfs rectificaties in de winkels ophangen.