1059461
Nieuws

Reiskrantreporters op pad in Dallas

Sara de Bruin was de gelukkige winnaar van onze Reiskrantreporter-actie naar Dallas en Foth Worth. Zij schreef het winnende report op www.reiskrantreporter.nl. Samen met vriendlief ging zij voor ons op pad in Texas en schreef haar eigen reportage. Lees hier haar bevindingen.

'Love them sneakers'

Ik zet mijn telefoon aan en zie op mijn schermpje de tijd verspringen van drie uur ’s ochtends naar acht uur ’s avonds. Goedenavond jetlag! Bij de bagageband staat een dame met een perfect white smile te wachten om ons welkom te heten in ‘the beauuutiful state of Texas!’ Onze bagage blijkt helaas een vlucht later te hebben gepakt maar dat is gauw vergeten als we in onze dikke, Amerikaanse huurwagen stappen. Boven de highway vormt zich de skyline van Dallas. Verschillende kleuren verlichten hoge gebouwen die de beelden van de populaire tv-serie Dallas doen verbleken.

Eenmaal aangekomen in ons hotel ploffen we neer in de Sports-bar voor een koud biertje en een late-night snack. Overal waar we kijken zien we baseball en american football op bizar grote tv-schermen. Yep, everything’s bigger in Texas!

De volgende ochtend beginnen we met een vers gebakken wafel in de vorm van Texas. Vandaag hebben we onze zinnen gezet op een paar nieuwe sneakers dus reizen we af naar de megagrote shopping mall ‘Grapevine Mills’. Niet alleen alle merken zijn vertegenwoordigd maar je kunt zelfs naar Legoland of Seaworld. In een nagebouwd junglecafé drinken we een kop koffie dat smaakt naar slootwater waarna we voldaan met vier dozen sneakers weer richting het hotel rijden. Eenmaal aangekomen slaat de jetlag in. Voor het slapen gaan nemen we nog een duik in het zwembad dat een fantastisch uitzicht biedt over de skyline.

Downtown Dallas

De volgende dag verkennen we downtown Dallas op onze vers aangeschafte sneakers. Ze blijven niet onopgemerkt. Overal waar we gaan knikt men goedkeurend naar beneden ‘love them sneakers!’. We lopen langs de plek waar JFK neergeschoten. Ooit het decor van wereldnieuws, nu een vredig kruispunt.

We rijden verder naar de Bishops Art District in een buitenwijk van Dallas. Midden in een schattige woonwijk liggen gezellige cafés, restaurants en leuke winkeltjes. Voor het eerst sinds we zijn aangekomen scoren we een degelijke bak koffie waar we in de warme zon van genieten. Dan vervolgen we onze weg naar de volgende bestemming: een heuse ranch!

We rijden door de verkeerschaos van Dallas naar steeds rustiger wordende voorstadjes. Langs de snelweg schieten typische Amerikaanse beelden voorbij van grote fastfoodketens, Amerikaanse trucks en overal wappert de Amerikaanse vlag. Na twee uur nemen we een afslag en is de weg opeens compleet leeg. Het roadtrip-gevoel is compleet.

Wildcatter Ranch

We passeren ranches met witte hekken zoals we die kennen uit de tv-serie. Als we aankomen bij de Wildcatter Ranch worden we welkom geheten door een aantal grazende longhorns. We krijgen een ruim opgezet huisje toegewezen met een veranda die een fantastisch uitzicht biedt vanuit een authentieke schommelstoel.

Nadat we zijn gesetteld gaan we paardrijden met een echte cowboy. Op de zijkant van zijn cowboylaarzen staat zijn naam ‘Clint West’. Hij helpt ons op Ted, Precious en Gassy te klimmen. Gassy doet haar bijnaam eer aan als we door de prachtige Texaanse outback rijden. Onderweg zien we verlaten oliepompen, grote vlinders en een roadrunner. Na alle inspanning genieten we ’s avonds van steaks met huisgemaakte friet waar we nog regelmatig watertandend van dromen. ’s Avonds dommelen we romantisch in slaap met de openhaard aan.

Na het ontbijt voeren we de longhorns die maar wat graag het voer uit onze handen pikken. Daarna nemen we afscheid van ze. Op naar Fort Worth! Een leuke stad die je de cowboy feeling geeft. Alles ademt cowboy; er lopen cowboys rond en de huisjes en straten zijn zoals je ze kent van de televisie.

Miss Rodeo

’s Avonds gaan we naar de rodeo, yihaaa!! De cowboys showen hun beste trucs. Vooral de paardenraces met de cowgirls zijn spectaculair om te zien. Het publiek wordt opgezweept terwijl miss Rodeo handtekeningen uitdeelt aan de kids, een clown Longhorn-ballonnen maakt en bier aan de man wordt gebracht met de slogan:

Buy a beer and make your significant other look significantly better!

De dag erna bezoeken we het Modern Art Museum. Het museum is mooi vormgegeven en beschikt over een afwisselende collectie waar we lang zoet mee zijn. Daarna nemen we nog een kijkje in het Kimbell Art Museum. Het kleinste museum met de grootste namen waar we zowaar een schilderij van onze Utrechtse Buurkerk hangt!

Na een ochtend binnen te hebben rondgeslenterd bezoeken we de Fort Worth Zoo. Een prachtige, ruim opgezette dierentuin waar we niet uitgekeken raken. ’s Avonds is het tijd om de biezen te pakken en ons klaar te maken voor vertrek.

De laatste dag eten we aan het water onze laatste burger met verse chips om het af te leren. Vijf kilo zwaarder keren we terug naar Nederland. Tastbaar bewijs dat we hebben genoten in Texas!

Deze reportage wordt mede mogelijk gemaakt door: