Nieuws
1061430
Nieuws

1000 dollar-tweet effectief

Een passagier heeft deze week 1000 dollar (zo'n 760 euro) betaald om een klaagtweet onder de aandacht te brengen onder Twitter-volgers van British Airways. Op de vlucht van Chicago naar Parijs raakte hij zijn bagage kwijt. ,,Vlieg niet met British Airways, hun klantenservice is vreselijk", luidde de tekst.

De opvallende actie werd opgepikt door grote Amerikaanse nieuwszenders als NBC News en CNN en bracht hem uiteindelijk in contact met de klantenservice van de Britse luchtvaartmaatschappij.

Hoewel hij zijn bagage nog steeds niet terug heeft, is de in de Verenigde Staten woonachtige Hasan Syed tevreden over het effect van zijn actie. Zijn bericht is tot nu toe door ten minste 76.000 volgers van British Airways gezien.

Goed bevallen

Bedrijven en individuen kunnen bij Twitter tegen betaling een bericht onder de aandacht brengen van een speciale doelgroep. Syed zegt dat het hem goed is bevallen en dat hij ermee doorgaat als het noodzakelijk is. Hij heeft intussen van tal van Twitter-gebruikers complimenten gekregen voor zijn manier om de luchtvaartmaatschappij te benaderen.British Airways verontschuldigde zich in eerste instantie met het bericht dat tweets aan het adres van het bedrijf alleen tijdens - Britse - kantooruren in de gaten worden gehouden. Later zocht de maatschappij rechtstreeks contact met Syed.

Trend

Een marketingmedewerker van luchtvaartmaatschappij JetBlue die het bericht eveneens was opgevallen, liet op Twitter weten dat het hem niet zou verbazen als meer ontevreden klanten de methode gaan hanteren en bedrijven tegen betaling op Twitter of andere sociale media aan de schandpaal zullen nagelen.