Nieuws
1062175
Nieuws

Minder is fors minder bij Lexus GS hybride

Na de GS450h breidt Lexus het GS-gamma uit met de GS300h Hybrid. En die nieuwe auto scheelt een flinke som geld.

223 pk

Lexus maakt in de GS300h gebruik van dezelfde aandrijflijn als de IS300h. Ook in deze GS lepelen de Japanners dus de 2,5 liter viercilinder benzinemotor en een elektromotor. Schakelen gebeurt met een CVT-automaat. De motoren leveren in totaal 223 pk en verbruiken op papier 4,8 l/100 km, gelijk aan een CO2-uitstoot van 110 g/km. Voor de zakelijke rijders betekent dat 20 procent bijtelling, ook bij registratie in 2014. En dat is maar goed ook, want de eerste leveringen vinden plaats in januari van dat jaar.

Uitvoeringen

Lexus vraagt minimaal 46.390 euro voor de GS300h. Voor dat bedrag ontvangt de koper de Business Line met standaard Bi-xenon koplampen, elektrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie, 17 inch lichtmetaal, een audiosysteem met 12 speakers, een parkeerhulpcamera en Bluetooth-voorbereiding. Betaal 4000 euro meer en je krijgt de Business Line Pro met onder meer parkeersensoren voor en achter en Newport-lederen bekleding. De Luxury Line, die 55.890 euro kost, heeft ook nog het HDD-navigatiesysteem met 12,3 inch digitale display. Wie wat sportiever bumperwerk wenst, kan de F Sport Line bestellen. Kost je minimaal 66.190 euro. Topmodel wordt gevormd door de President Line (67.990 euro).

Alle genoemde prijzen gelden vanaf 1 januari 2014 en zijn gebaseerd op het huidige belastingsysteem. De GS300h is nu te bestellen. De GS450h is er vanaf 60.750 euro.