Nieuws

Reiziger heeft behoefte aan meer services

De reiziger heeft, naast de klassieke reisverzekering en pechhulpverzekering, in toenemende behoefte aan meer service en ondersteuning tijdens zijn trip in het buitenland. „Mensen willen niet alleen maar vergoedingen, maar ook vooral geholpen worden bij allerhande zaken en niet alleen in noodgevallen”, zegt woordvoerster Audrey Denkelaar van reisverzekeraar en alarmcentrale Allianz Global Assistance.

Het werd deze zomer nog maar weer eens duidelijk: een reiziger belt de alarmcentrale in Amsterdam met het verzoek een vervangende auto te regelen omdat de airco kapot is. Weer een andere reiziger vraagt of de achterbank worden schoongemaakt omdat de kleine heeft gespuugd.

Het zijn niet direct de zaken die vallen binnen de pechhulp- of reisverzekering maar het toont wel de behoefte aan naar die extra services. Dat ziet Denkelaar vooral bij de vestigingen in andere landen waar Allianz Global Assistance actief is.

Vooral China spant de kroon qua aantal services. Daar kun je ook bellen voor hulp bij een vertaling of een conciërge raadplegen voor allerhande vragen.