Nieuws
1089852
Nieuws

Ondernemers spelen in op ramadan

Ondernemers haken steeds vaker in op de ramadan en het suikerfeest. Steeds meer retailers komen met een aanbod dat is gericht op vastende moslims.

De vastentijd ramadan begint dit jaar op 9 juli. De maand waar tussen zonsopgang en zonsondergang gevast wordt, wordt op 8 augustus afgesloten met het suikerfeest. Tijdens de ramadan komen islamitische gezinnen na zonsondergang bij elkaar voor een uitgebreide maaltijd.Steeds meer retailers spelen hier op in. Vorig jaar richtten 140 Albert Heijn-ondernemers hun winkel in met een speciaal ramadan-eiland, met onder meer linzen en dadels. Dat bleek zo'n succes dat het assortiment dit jaar in 220 winkels verkrijgbaar zal zijn.Hema komt dit jaar met een eigen foodproductenlijn gericht op de islamitische vastentijd en ook supermarktketens als Deen, Lidl en Plus bieden volgens De Levensmiddelenkrant hun ondernemers de mogelijkheid extra producten en promotiemateriaal voor het feest te bestellen.