Nieuws

Stelling: "Autofabrikanten moeten veiligheidssystemen dezelfde naam geven"

De hoeveelheid veiligheidsystemen in auto's neemt in rap tempo toe. En iedere autofabrikant noemt die systemen anders. Moeten de automerken veiligheidssystemen dezelfde naam geven?

ESP, VSA, DSTC, PSM, DSC, PSM

Een voorbeeld van een bekend systeem is ESP. Dit is een afkorting voor Electronic Stability Program en is tegenwoordig op vrijwel iedere nieuwe auto van de partij. Veel fabrikanten noemen het systeem ESP, maar Honda noemt het VSA, Volvo heeft DSTC bedacht en Alfa Romeo VDC of Porsche die PSM hanteert. Ook DSC is een vaak gebruikte aanduiding voor ESP.

En dan heb je de zogeheten rijbaanhulp nog die de auto actief bijstuurt en binnen de lijnen van het wegdek houdt. In het Engels ook wel bekend als Lane Departure Warning. Ook dat systeem krijgt van automerken verschillende namen mee. Ook adaptieve cruise controle dat de afstand ten opzichte van de voorganger regelt, wordt op verschillende manieren aangeduid.

Wat vind jij, moeten autofabrikanten de veiligheidssystemen dezelfde naam geven? Vind je de systeemnamen lastig?

De stelling: "Autofabrikanten moeten veiligheidssystemen dezelfde naam geven"

Reageer hier