Nieuws
1103949
Nieuws

Een op drie bellers schrikt van rekening

Meer dan een derde van telecomabonnees schrikt elke maand van de hoogte van de telefoonrekening. Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction in opdracht van de nieuwe telecomaanbieder Robin Mobile.

Daarnaast zegt 18 procent van de ondervraagden niet te weten of zij boven de verwachte kosten uitkomen. De kosten voor het bellen, sms'en en internetten buiten de bundel zijn voor vier van de vijf abonnees onbekend.

De mobiele telefoon heeft een belangrijke plek in het leven van mensen gekregen. Van de meer dan duizend ondervraagden geeft 35 procent aan zich niet compleet te voelen zonder telefoon. 36 procent leest zijn mail nog in bed en 29 procent controleert minimaal één keer per uur of de telefoon nog in de buurt is. 17 procent voelt zich zonder het mobieltje zelfs eenzaam.

Uit het onderzoek blijkt ook dat kwaliteit van het mobiele netwerk erg belangrijk is voor abonnees. Meer dan de helft van de ondervraagden (55 procent) vindt dit het belangrijkste criterium voor een aanbieder. Onbeperkt mobiel internet staat op de tweede plek met 36 procent, terwijl 'maandelijks opzegbaar' op de derde plaats staat met 34 procent.