1107328
Nieuws

Nieuwe techniek voor strakgetrokken Insignia

De Opel Insignia draait alweer mee sinds 2009. Reden voor Opel om eens te denken aan een lichte Botox-behandeling voor de auto.

Opel test momenteel bestickerde Insignia’s. Van deze auto’s zijn in bijna alle gevallen de voor- en achterkant afgeplakt, maar de zijkant niet. De wijzigingen zijn dus minimaal, zo mag duidelijk zijn. Hij zal meer op de Cascada gaan lijken, inclusief het nieuwe familiegezicht.Heel veel meer dan een nieuwe voorbumper en een iets andere lichtenpartij zal het dus niet gaan worden.

Onderhuids zullen de verschillen des te groter zijn. Zo zal de vernieuwde Insignia gebruik gaan maken van een aantal nieuwe motoren van Opel. Onder andere de nieuwe 1.6-liter dieselmotor van het merk (nu al in de Zafira Tourer) maakt een grote kans om in de Insignia gebruikt te gaan worden. Nu is de kleinste dieselmotor nog een 2,0 liter. De verschillen in prestaties zullen minimaal zijn tussen de huidige instapdiesel en de 1.6-liter CDTI ecoFLEX, zoals de motor officieel heet. De laatstgenoemde heeft namelijk 5 pk meer, en ook 320 Nm koppel, terwijl de motor wel kleiner en lichter is dan de 2.0-liter.

Ook de nieuwe 1.6-liter SIDI benzinemotor van Opel maakt een grote kans om in de vernieuwde Insignia te belanden. Nu wordt hij al gebruikt in de Cascada en Zafira Tourer. De motor levert 170 pk en 280 Nm koppel, wat 10 pk minder is dan de huidige 1.6-liter Turbo, maar wel 50 Nm koppel meer. Daar staat ook tegenover dat de nieuwe motor stukken zuiniger is geworden.

Allroad of Alltrack

Hebben we daarmee alle vernieuwingen gehad? Nee. De nieuwe Insignia is ook gespot met stickerwerk onder over de zijkant, op de wielkasten en op de voor- en achterbumper. Daarnaast stonden deze auto’s beduidend hoger op hun wielen dan een normale Insignia, wat de kans groot maakt dat het hier gaat om een lifestyle auto die de concurrentie aan moet gaan met de Audi A4 Allroad en de Volvo XC70.