Nieuws/Binnenland
1109218
Binnenland

World of Warcraft verliest massaal spelers

Uitgever Activision Blizzard maakt zich zorgen over het teruglopende aantal abonnees van het online rollenspel (MMORPG) World of Warcraft. Tussen januari en maart verdwenen er 1,3 miljoen spelers, een daling van 14 procent.

Het bedrijf geeft aan dat gratis te spelen spellen een gevaarlijke concurrent vormen, en voorspelt dat de gebruikersaantallen nog verder gaan dalen.

World of Warcraft is nog een van de weinige MMORPG's waarbij spelers maandelijks moeten betalen. Activision Blizzard wil sneller nieuwe content voor het spel uitbrengen om bestaande spelers langer vast te houden, en oudgedienden weer terug te laten keren.

Ondanks de dip in spelers is World of Warcraft met 8,3 miljoen actieve spelers alsnog de grootste online RPG van de wereld. In 2010 bereikten de gebruikersaantallen een hoogtepunt. Destijds werd de game door 12 miljoen mensen gespeeld.