Nieuws
1109901
Nieuws

Dikkerds niet welkom bij Abercrombie & Fitch

En weer ligt de Amerikaanse winkelketen Abercrombie & Fitch onder vuur. Deze keer omdat A&F topman Michael Jeffries alleen slanke en mooie jongeren over de vloer wil.

,,Op elke school heb je coole kids en minder populaire kids”, laat Jeffries weten. ,,Wij richten ons op de coole jeugd. Het aantrekkelijke, typisch Amerikaanse type met een geweldige instelling en veel vrienden. Veel mensen horen niet in onze kleding en dat blijft zo. Zijn wij exclusief? Absoluut.”

Populair

Eind vorig jaar opende Abercrombie de eerste winkel in Nederland. Gezien de dalende verkoopcijfers is de populariteit van het merk in Amerika tanende. In Europa zijn de simpele T-shirts, hoodies, shorts en joggingbroeken waar de naam van het label groot op staat nog steeds gewild. 

In opspraak

Vorig jaar kwam het merk in opspraak toen een ontslagen piloot  van het A&F bedrijfstoestel uit de school klapte over Jeffries doen en laten en hem voor de rechter sleepte. De man beweerde te zijn vervangen door een jongere piloot en onthulde dat het uniform van het cabinepersoneel bestond uit flipflops, een boxershort, polo, spijkerbroek en een vleugje van de A&F huisgeur.