Nieuws
1113488
Nieuws

Generatiekloof online privacy

Jongere internetgebruikers gaan een stuk soepeler met hun persoonlijke gegevens om dan ouderen. Dat blijkt uit onderzoek van het USC Annenberg Center for the Digital Future.

Van de internetgebruikers van tussen de 18 en 34 jaar oud (in het onderzoek aangeduid als milennials) vindt 56 procent het namelijk geen probleem om bijvoorbeeld locatiegegevens bekend te maken als dat een kortingsbon bij een bedrijf in de buurt oplevert. Van de internetters van boven de 35 vindt slechts 42 procent dat een acceptabele ruil.

Daarnaast vindt 25 procent van de milennials het prima om persoonlijke informatie af te staan als ze daardoor op het internet gepersonaliseerde advertenties te zien krijgen. Van de 35+'ers vindt slechts 19 procent dat een goed idee.

Van de milennials vindt meer dan de helft (51 procent) het prima om gegevens te delen, als er maar iets tegenover staat.

safe-and-fast iconVeilig betalen
box icon14 dagen bedenktijd
safe-and-fast iconVeilig betalen
box icon14 dagen bedenktijd