Nieuws/Binnenland
1128854
Binnenland

Koolmonoxidevergiftiging bij vier mensen

In het Groningse dorp Sellingen zijn woensdag vier mensen uit één gezin met koolmonoxidevergiftiging naar het ziekenhuis gebracht. De oorzaak was een kapotte cv-ketel, zo meldde de brandweer.

Twee zussen van 16 en 18 jaar werden misselijk. Hun ouders vertrouwden de situatie niet en alarmeerden de brandweer. In het huis werd een heel hoge concentratie koolmonoxide gemeten. Ook de ouders moesten voor controle naar het ziekenhuis.

Na reparatie van de cv-ketel is het huis weer bewoonbaar. De man en de vrouw en hun twee dochters blijven woensdagnacht in het ziekenhuis voor observatie.