Nieuws/Binnenland
1129116
Binnenland

Strandtent scoort hele jaar door

De consument mag de hand dan steeds meer op de knip houden, aan de stranden is daar niets van te merken. Strandpaviljoenhouders verwachten dat de omzetstijging van vorig jaar, drie procent, dit jaar flink wordt doorgezet.

Ondanks koude en natte periodes floreren de kustbedrijven. Het gros van de ondernemers opent zijn deuren intussen heel het jaar door, waarbij alles uit de kast wordt gehaald om consumenten te lokken. „Workshops, yoga, themafeesten, bedrijfsuitjes, bedenk het maar”, zegt horeca-adviseur Guido Verschoor van Van Spronsen.

Het bureau bracht de sector in kaart voor Nightlife Magazine. „Dat moet ook wel: als je ’s winters mensen wil trekken, moet je tegenwoordig meer bieden dan alleen een frietje en een milkshake.”

Ondernemer Arthur van den Berg weet dat maar al te goed. Paviljoen Zoomers in Castricum is 365 dagen per jaar open. „Van de zomerse dagen hoef ik het niet meer te hebben”, vertelt Van den Berg. „Steeds meer mensen zien de strandtent als een uitje, ook in de winter. Die gaan ’s avonds dan even lekker eten, ver weg van de drukke stad. Maar om dat te bereiken, moesten we wel een volwaardig restaurant worden.”

Lees verder in De Telegraaf