Nieuws
1129342
Nieuws

Bedrijfslied gat in de markt

Hoe kan het familiegevoel in een onderneming worden versterkt? Volgens Aart van den Berg van Theater in Feite laat het antwoord zich makkelijk raden. „Een bedrijfslied”, zegt hij resoluut. „Wat is er mooier dan dat er na bijvoorbeeld een bedrijfsuitje door alle collega’s luidkeels een eigen lied wordt gezongen? De saamhorigheid binnen het bedrijf zal daar zeker garen bij spinnen.”

Het in ’s-Gravenzande gevestigde bedrijf is door Van den Berg zeventien jaar geleden opgericht. „Ik ben econoom en theoloog, maar het liefste wat ik doe, is schrijven”, vertelt hij. Toch was zijn omgeving huiverig voor de stap. „Met theater is geen droog brood te verdienen”, kreeg de Westlander van alle kanten te horen.

Alle criticasters hebben ongelijk gekregen, want volgens Van den Berg is Theater in Feite een bloeiende onderneming. Met het schrijven van bedrijfsliedjes is hij onlangs een nieuwe weg ingeslagen. „Er wordt inmiddels aardig op gereageerd. Dat bewijst toch dat er een markt voor is.”

 

Lees meer in De Telegraaf van vandaag.