Nieuws
1138805
Nieuws

Infiniti binnen twee jaar naar Japan

Nissan wil haar luxemerk Infiniti binnen twee jaar ook op de Japanse markt brengen. Daarmee komt het luxemerk ook beschikbaar in het land waar de luxe modellen al 25 jaar worden gebouwd.

De producten van Infiniti worden momenteel in ongeveer 50 landen aan de man gebracht, maar de thuismarkt is nog niet aan de beurt gekomen. De auto’s worden in het thuisland namelijk als luxe-Nissans geleverd. Om de strijd met onder andere BMW, Audi en Mercedes aan te gaan, wil Nissan de topmodellen in de luxere segmenten onderscheiden van de volumemodellen. Om dezelfde reden introduceerde Toyota enkele jaren geleden al Lexus op de Japanse markt.

Scheiding

De komende tijd zal de fabrikant kijken hoe de Infiniti-modellen in Japan zullen worden gedistribueerd. Het concern overweegt om met specifieke dealers te komen, iets dat Lexus ginds ook doet.

Half miljoen

Door Infiniti ook in het thuisland aan te gaan bieden, hoopt Nissan dat de wereldwijde verkoop van de modellen zal toenemen. De autobouwer heeft zich ten doel gesteld om in 2017 een meer dan een half miljoen auto's te verkopen tegen 160.000 in 2012. Overigens, de grootste verkoopimpuls moet uit China komen, waar de komende jaren op jaarbasis 200.000 exemplaren uit de showroom moeten komen in plaats van de 16.000 afgelopen jaar.