1145110
Binnenland

ING komt met iPad-game

ING introduceert volgende week het gratis iPad-spelletje Fame Game. Daarin kunnen jongeren tussen de 10 en 15 jaar uitgroeien tot een muzikale beroemdheid, door het maken van de juiste (financiële) keuzes en bouwen aan hun imago.

De Fame Game is ontwikkeld in samenwerking met Koninklijke Jumbo en Universal Music en maakt gebruik van de iPawn-technologie van de spellenfabrikant. Door het plaatsen van de speciale interactieve appCards (verkrijgbaar bij ING-kantoren) kunnen elementen in het spel worden ontsloten. De Fame Game voldoet aan de leerdoelen en competenties die het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) heeft opgesteld over verantwoord omgaan met geld.

Vincent van den Boogert, directeur marketing ING: “ING vindt het belangrijk om jongeren te helpen met het leren omgaan met geld en daar ook over in gesprek gaan met hun ouders. Wij zijn ervan overtuigd dat ‘jong geleerd, oud gedaan’ zeker ook opgaat als het gaat om verstandig met geld omgaan. Daarom sluiten we met onze iPad-game aan bij de belevingswereld van jongeren met games en muziek.”

“We zijn trots op deze unieke samenwerking met ING. Het is een mooi voorbeeld van een bundeling van krachten. Het is het eerste spel op basis van ons innovatieve concept ‘iPawn’. We maken de game daarmee passend bij de belevingswereld van jongeren. Zo hopen we ook een bijdrage te kunnen leveren aan de doelstelling van ING om jongeren te leren over geld,” aldus Jumbo-topman Arend Smit.