1145201
Nieuws

Officieel onthuld: Renault Captur

Onder de naam Captur stelde Renault twee jaar terug een spectaculair ogende concept car van een compacte SUV voor. Dat de auto in productie zou gaan, was al meteen duidelijk. Echter, zo bijzonder en opvallend als het studiemodel destijds, is de productieversie zeker niet. Maakt dat de auto minder smakelijk?

Renault’s hoofddesigner Laurens van der Acker heeft een aansprekende auto neergezet. Het design is geheel in lijn met dat van de nieuwe generatie Renault-modellen. Je ziet meteen dat de Captur en Clio bloedbroeders zijn en niet alleen door het befaamde wybertje op het front en de kont. Het logo op de neus wordt designtechnisch nadrukkelijk geaccentueerd, in de deuren is hetzelfde lijnenspel verwerkt als in de portieren van de nieuwe Clio en lichtunits zijn voorzien van scherpe lijnen. De Captur is net als de Clio alleen als vijfdeurs leverbaar, maar de compacte SUV is een stukje groter dan zijn stoere broer. De afstand van bumper tot bumper bedraagt 4,12 meter, waar de hatchback op 4,06 meter blijft steken. Een leuk detail is dat je het dak in een contrasterende kleur kan laten uitvoeren.

Renault is nog niet scheutig met de details. Pas bij de publieksintroductie op de Autosalon van Genève in maart volgen meer details. Renault, dat de Captur op de techniek van de Clio bouwt en derhalve dezelfde drie- en viercilinder motoren gaat toepassen, vervaardigt de compacte SUV in het Spaanse Valladolid.