Nieuws
1200890
Nieuws

IT-merken populair

Het gebruiksgemak dat Apple, Samsung en Google, maar ook Oracle en General Electric, afgelopen jaren wel in hun producten injecteerden, heeft de harten van consumenten veroverd. Onder de tien wereldwijd meest gewaardeerde merken bevinden zich dit jaar zeven technologiebedrijven.

Apple dankt zijn sterke stijging op de lijst aan zijn recordomzetten, zowel in opkomende als westerse markten. In het winnen van marktaandeel en het veroveren van consumenten is alleen Coca-Cola beter, zo blijkt uit de lijst met honderd bekendste merken van Interbrand, die vandaag wordt bekendgemaakt.

Apple is een harde prijsvechter en marketingmachine, waar alles in nevelen is gehuld. De nooit eerder vertoonde raketvormige groei op de dertiende jaargang van de lijst dankt het concern vooral aan de persoonlijke benadering van consumenten, aldus Interbrand. „Dat kinderen Apple’s iPad zonder handleiding intuitief vrijwel meteen kunnen gebruiken zegt alles”, zegt Patrick Stal, directeur Interbrand Nederland. „Apple stelt apparaten volledig in dienst van de mens. Dat intuïtieve zit in de haarvaten van het bedrijf, ook intern. Terwijl het in technologiebedrijven vroeger alleen om de technologie ging.”

Lees meer in De Telegraaf van dinsdag.