Nieuws/Binnenland
1210035
Binnenland

Dikke onvoldoende voor Belastingtelefoon

De Consumentenbond geeft de Belastingtelefoon een dikke onvoldoende. De consumentenorganisatie stelde mensen achter de dienst vijftig vragen en de antwoorden waren grotendeels fout of incompleet.

Slechts zeventien antwoorden waren correct, waardoor de organisatie op een cijfer van 4 min uitkomt. Vorig jaar scoorde de Belastingtelefoon ook al slecht op de kwaliteit van de antwoorden. Volgens de organisatie verbetert de Belastingtelefoon wel, vooral op serviceaspecten zoals wachttijden en de begroeting. Daar tekende de Consumentenbond een 7 op. Vorig jaar haalde de hulplijn eveneens een dikke voldoende.

„Je ziet dat de begroeting geweldig is, maar de kwaliteit om te huilen. Het is fijn als iemand netjes goedemorgen zegt, maar je komt daar natuurlijk voor ingewikkelde vragen”, aldus een woordvoerster van de organisatie.

Staatssecretaris Weekers van Financiën neemt de zaak serieus. "Dit moet natuurlijk beter! Ik nodig de Consumentenbond dan ook uit om samen met de Belastingdienst de uitkomsten van het onderzoek te bespreken", aldus de VVD-bewindsman."Daarnaast wil ik dat mensen voor de moeilijker vragen over hun eigen aangifte naar een specialist of inspecteur kunnen worden doorverbonden. Dat moet binnen een jaar gerealiseerd zijn. “