Nieuws/Binnenland
1349916519
Binnenland

Genomineerden bekend

Wat zijn de grootste ’marketingleugens’ van het jaar?

Consumenten kunnen de komende twee weken hun stem uitbrengen op de site van de consumentenorganisatie. Vorig jaar won Smartwater van Coca-Cola dat volgens foodwatch gewoon duur water is.

Consumenten kunnen de komende twee weken hun stem uitbrengen op de site van de consumentenorganisatie. Vorig jaar won Smartwater van Coca-Cola dat volgens foodwatch gewoon duur water is.

DEN HAAG - De genomineerden voor het Gouden Windei 2019, de verkiezing van het „meest misleidende” voedingsproduct, zijn bekend. Kanshebbers zijn onder meer de geitenkaasspread van Albert Heijn die voor 5/6 deel bestaat uit kaas van koeien en Lipton Matcha ice tea van Unilever waarin 0,007 procent matcha (Japanse groene thee) zit.

Consumenten kunnen de komende twee weken hun stem uitbrengen op de site van de consumentenorganisatie. Vorig jaar won Smartwater van Coca-Cola dat volgens foodwatch gewoon duur water is.

Consumenten kunnen de komende twee weken hun stem uitbrengen op de site van de consumentenorganisatie. Vorig jaar won Smartwater van Coca-Cola dat volgens foodwatch gewoon duur water is.

Kanshebbers zijn volgens organisator foodwatch ook De Kleine Keuken Chocopasta, Damhert Woudvruchten, CanO bronwater in blik, Bongo pindakaas, Kellogg’s Choco pops reep en de seizoensgroenten die Albert Heijn in november verkoopt. Het gaat dan om asperges en snijbonen die respectievelijk uit Peru en Marokko afkomstig zijn.

Consumenten kunnen de komende twee weken hun stem uitbrengen op de site van de consumentenorganisatie. Vorig jaar won Smartwater van Coca-Cola dat volgens foodwatch gewoon duur water is.

De verkiezing is tien jaar geleden door foodwatch in het leven geroepen als protest tegen „marketingleugens” en claims die op verpakkingen staan, maar niet worden waargemaakt.