Nieuws/Binnenland
1389413331
Binnenland

’Gewoon heel dom’

Spelfout op grote posters tegen racisme Amsterdam

Wethouder Rutger Groot Wassink ’bestelde’ de reclamecampagne waarna het bureau BKB aan de slag ging.

Wethouder Rutger Groot Wassink ’bestelde’ de reclamecampagne waarna het bureau BKB aan de slag ging.

AMSTERDAM - Het reclamebureau achter een recentelijk gelanceerde antiracismecampagne van de gemeente Amsterdam gaat door het stof.

Wethouder Rutger Groot Wassink ’bestelde’ de reclamecampagne waarna het bureau BKB aan de slag ging.

Wethouder Rutger Groot Wassink ’bestelde’ de reclamecampagne waarna het bureau BKB aan de slag ging.

Op een van de posters staat een spelfout, meldt stadszender AT5. „Grijp jij in als je buurvrouw wordt uitgescholen om haar hoofddoek”, valt er te lezen. Uitgescholen, en niet uitgescholden.

„Het kan niet en het mag niet”, vertelt Bram Festen van campagnebureau BKB. Hij noemt het ’gewoon heel dom’.

De campagne werd vorige maand aangekondigd door de wethouder. Het moest dus snel, aldus Festen. „Er waren verschillende versies en op een poster staat een fout waar we allemaal overheen hebben gelezen.”

Woensdag worden de verkeerde posters vervangen. Festen zegt te hopen dat het incident de campagne niet schaadt.