Nieuws/Binnenland

Leus blijft biefstukrestaurant So de Jus net voor

Eau Eau Den Haag winnaar Beste Merknaam 2017

Website Eau Eau Den Haag

DEN HAAG - De winnaar van de wedstrijd ’Namespotting Naam van het Jaar 2017’ is mineraalwaterfles Eau Eau Den Haag geworden. De naam verwijst naar het lied Oh Oh Den Haag van Harrie Jekkers.

Website Eau Eau Den Haag

De tweede plaats is weggelegd voor biefstukrestaurant met de leus So de Jus. De top drie wordt gecomplementeerd door zeilmakerij Bootkapje.

Toch gaat het volgens Hans Prummel van organisator De Naamafdeling niet om geinige woordgrappen of lollige woordspelingen. „Het is om het belang van een goede merknaam te benadrukken”, zegt hij op hun site.

Creatief

En daar heeft Eau Eau Den Haag volgens hem aan voldaan. „Het is een naam voor karaffen die je kunt vullen met Haags kraanwater. De merknaam maakt meteen vrolijk door de verwijzing naar het lied van Harrie Jekkers. Het gaat over gewoon kraanwater, maar de naam straalt kwaliteit uit.”

Hij vervolgt: „De chique Franse spelling contrasteert leuk met plat Haags en plat water. De fles is ontworpen en uitgebracht door Haagse Hapjes - ook goed gevonden -, een creatief cateringbedrijf.”

Eerdere winnaars

Net buiten de top drie viel massagesalon Hou je Thai. Ook ijscowagen Pablo’s IJscobar wist het ereschavot net niet te halen.

Eerdere winnaars van de Namespotting Naam zijn mollenbestrijding De Laatste Hoop en iPhone-reparatie iDropped.