Nieuws/Binnenland
1657998132
Binnenland

Podcast met Kitty Herweijer en Elif Isitman

’Fopfeminisme is de nieuwste marketingtool’

Feminisme is hip en wordt steeds vaker ingezet als marketinginstrument. Beautymerken spelen handig in op deze trend en Beyonce en #Girlbosses schreeuwen het van de daken, zonder zelf altijd de daad bij het woord te voegen. Kitty Herweijer en Elif Isitman zijn kritisch en delen hun ergernissen over dit zogenaamde fopfeminisme in de podcast ‘Ongefilterd met Kitty en Elif’.

De Telegraaf-journalisten, beide opgegroeid als feminist, zetten uiteen wat er mis is met het overdreven bejubelen van typische ‘vrouwenkwaliteiten’ en reageren op bijdragen van feministen als Stella Bergsma en Yesim Candan. Bergsma vindt dat we te ‘puristisch’ zijn geworden en denkt dat oppervlakkigheid en hypocrisie helemaal niet slecht hoeven te zijn voor het doel van de vrouwenzaak. Maar hebben we wel allemaal hetzelfde doel?

Luister de podcast ’Ongefilterd met Kitty en Elif’ hier, hieronder of via alle bekende podcastkanalen zoals Apple Podcasts, Google Podcasts en Spotify: