Nieuws/Binnenland
1816506886
Binnenland

Saunagasten koelen verplicht af na brandje

ZUIDWOLDE - Saunagasten in het Drentse Zuidwolde moesten maandagmiddag hun baddersessie abrupt afbreken na een brandje in een technische ruimte.

Nadat er rookontwikkeling was gezien in het pand, werd de politie gewaarschuwd, die de badgasten sommeerde naar buiten te gaan en dus even verplicht af te koelen. In plaats van een ijskoud dompelbad wachtte hen de frisse buitenlucht. De gasten kregen de kans om nog even snel een badjas en een handdoek mee naar buiten te nemen en werden korte tijd later opgevangen in een ander gebouw op het terrein.

De brandweer heeft de brand, die was uitgebroken in een technische ruimte van het hoofdgebouw, geblust en het pand weer vrijgegeven, waarna de gasten weer terug naar binnen mochten. Hoe de brand is ontstaan is niet bekend. Ook is nog niet bekend hoe groot de schade is.