Nieuws/Buitenland
186186316
Buitenland

Britse zussen omgekomen in hotel na ’gaslek’

Het straatbeeld van Gujrat, waar twee zussen omkwamen in een hotel.

Het straatbeeld van Gujrat, waar twee zussen omkwamen in een hotel.

NEW MIRPUR CITY - Twee Britse zussen van 17 en 25 jaar oud zijn in een hotel in Pakistan vermoedelijk door een gaslek omgekomen. De twee werden in kritieke toestand aangetroffen in de badkamer. Eenmaal in het ziekenhuis was het al te laat.

Het straatbeeld van Gujrat, waar twee zussen omkwamen in een hotel.

Het straatbeeld van Gujrat, waar twee zussen omkwamen in een hotel.

De 25-jarige Maria Rehman en haar jongere zus Nadia (17) waren vanwege de overlijdensdag van hun opa in Gujrat in het noorden van Pakistan, schrijft The Daily Mail. Ook de vader en moeder van het meisje en de vrouw waren mee op reis. Zij zijn ongedeerd en zouden al erkend hebben dat het om een ongeluk gaat. De autoriteiten zijn een onderzoek gestart naar de plotselinge overlijdensgevallen van afgelopen zondag.

Waarschijnlijk is het misgegaan door een kapotte geiser op de hotelkamer. Die wordt gebruikt om douchewater mee op te warmen. Gebruikers van zo’n waterverwarmer kunnen ramen altijd beter open laten staan.