Nieuws/Binnenland

ACM tikt kledingmerk BALR. op vingers

Hollandse Hoogte / Anneke Janssen

AMSTERDAM - Kledingmerk BALR. krijgt een tik op de vingers van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Volgens de toezichthouder is het merk de fout ingegaan bij een online kortingsactie. Klanten hadden gemeld dat zij hun bestelling bij de webwinkel niet konden terugsturen omdat zij gebruik hadden gemaakt van een eenmalige kortingscode.

Hollandse Hoogte / Anneke Janssen

De ACM ontving hier in korte tijd veel klachten over. Consumenten hebben bij internetaankopen bijna altijd het recht om binnen veertien dagen van hun aankoop af te zien. Zij hoeven daarvoor geen reden aan te geven. Na gesprekken met de ACM heeft het bedrijf zijn klanten laten weten dat zij hun aankopen desgewenst alsnog mogen terugsturen.

BALR. werd mede opgericht door oud-voetballer Demy de Zeeuw. Naast kleding verkoopt BALR. onder meer ook schoenen, tassen en accessoires.

Bekijk meer van