Nieuws

video

Review: Honda CR-V (2018), voor het eerst als zevenzitter

In Amerika is hij razend populair en is daardoor ’s zelfs werelds bestverkochte SUV in zijn klasse. Helemaal niet gek dus dat hij daar als eerste geïntroduceerd werd, alweer anderhalf jaar geleden. Nu pas zijn Europa en Japan aan de beurt. Moeten we de vijfde generatie Honda CR-V op basis van het Civic-platform nu dan warm onthalen? Hij bleef ongeveer even groot als zijn voorganger maar door een langere wielbasis vooral werd hij vooral ruimer en voor het eerst is hij er nu ook met zeven zitplaatsen. De CR-V is er als voorwiel- maar ook als vierwielaandrijver, met handbak of CVT. Het motoren aanbod is voorlopig beperkt tot een krachtbron; de 1.5 VTEC Turbo met 193 pk die we ook al kennen van, inderdaad, de Civic. De CR-V die ongeveer 1600 kg weegt, heeft daar genoeg aan maar in januari krijgt hij gezelschap van een hybride aandrijflijn die hier in Nederland ongetwijfeld zal aanslaan. Die aandrijflijn met een tweeliter benzinemotor en twee elektromotoren kennen we al van de Accord die al. Wat hij gaat kosten is nog niet bekend maar dat hij net iets te duur zal worden lijkt geen voorbarige conclusie, Honda’s zijn in Nederland namelijk standaard al jaren iets te duur.