Nieuws/Buitenland
246572747
Buitenland

Peuter (2) overlijdt na eten cocktailworstje

Een tweejarig meisje is overleden nadat ze een cocktailworst had gegeten. De peuter stikte terwijl haar moeder na drie keer het alarmnummer bellen pas iemand aan de lijn kreeg.

Dat is gebleken tijdens een onderzoek van de rechtbank. Op het moment dat moeder Beth eindelijk gehoor kreeg, was Mia al niet meer bij bewustzijn. De poging duurde enkele minuten, zo meldt The Sun. Nu blijkt dat het callcenter van het alarmnummer zwaar onderbemand was.

Ook in het ziekenhuis ging het mis voor Mia. In plaats van in haar luchtpijp werd er een tube ingebracht in haar slokdarm. Het meisje bleek uiteindelijk hersendood te zijn en de familie moest de moeilijke beslissing nemen om haar van de apparaten die haar in leven hielden af te halen.

De ouders overwegen nu om naar de rechter te stappen.