Nieuws/Binnenland
281604
Binnenland

Klanten kunnen fluiten naar megakorting

Leen Bakker in de fout met spotgoedkope hoogslaper

AMSTERDAM - Leen Bakker moet klanten teleurstellen die zaterdagavond spotgoedkope hoogslapers via de website van de winkelketen bestelden. Leen Bakker zegt tegen RTL Nieuws dat de enorme korting het gevolg was van een technische fout en dat de koop niet doorgaat.

De website van Leen Bakker bood zaterdagavond 92 procent korting op een hoogslaper die daardoor geen 319 euro maar slechts 24 euro kostte. Ook verschenen hoogslapers voor 99.999 euro op de website. „Er is iets niet helemaal goed gegaan”, zegt een woordvoerster van het bedrijf tegen RTL Nieuws. „We waren van plan om 20 tot 50 procent korting te geven op onze matrassen. Omdat deze hoogslapers ook een matras bevatten, stapelde het systeem om een nog onverklaarbare reden korting op korting.”

Excuses

Gedupeerden krijgen maandag een mail waarin het bedrijf excuses maakt voor de fout. De woonwinkel denkt nog na over een goedmakertje.

Mogelijk rechtszaak

Een woordvoerder van juridisch adviesbureau Aliter Melius laat aan De Telegraaf weten dat Leen Bakker de bestellingen daadwerkelijk moet leveren. „Twee mensen hebben zich bij ons gemeld die een hoogslaper met hoge korting hebben besteld en die gaan wij bij staan. Mochten Leen Bakker zich niet aan hun overeenkomst willen houden, dan stappen wij mogelijk naar de rechter.”