3006009
Binnenland

’Steeds vaker nepspullen verkocht via Instagram’

Vooral de verschuiving van de verkoop via veilingplatforms naar social media-accounts is nieuw, zegt React.

Vooral de verschuiving van de verkoop via veilingplatforms naar social media-accounts is nieuw, zegt React.

Amsterdam - De FIOD, merkrechtenbureaus en de douane zien steeds vaker accounts op Instagram waarop nepkleding en -accessoires worden verkocht. Dat meldt NOS Stories.

Vooral de verschuiving van de verkoop via veilingplatforms naar social media-accounts is nieuw, zegt React.

Vooral de verschuiving van de verkoop via veilingplatforms naar social media-accounts is nieuw, zegt React.

Het gaat volgens de NOS om namaakspullen van merken als Gucci en Louis Vuitton. Instagram verwijderde ruim 2000 van deze accounts.Vooral de verschuiving van de verkoop via veilingplatforms naar social media-accounts is nieuw, zegt React, de organisatie die helpt bij de bestrijding van nepartikelen. De opgespoorde accounts zijn het topje van de ijsberg, zegt React. De nepspullen komen vooral uit China.