Nieuws/Opmerkelijk
3108226
Opmerkelijk

’Een gat is een gat’

Lidl verwijdert van seksisme betichte reclame

Screenshot van de social post van Lidl Duitsland, voordat deze offline werd gehaald.

Screenshot van de social post van Lidl Duitsland, voordat deze offline werd gehaald.

De social redactie van supermarktketen Lidl heeft volgens internetgebruikers de plank misgeslagen met een advertentie over donuts en bagels. De begeleidende slogan „een gat is een gat” in de afbeelding van de goudbruine lekkernijen schoot bij verschillende internetgebruikers in het verkeerde keelgat. Daarom besloot de keten het bericht op Facebook niet veel later maar weer offline te halen.

Screenshot van de social post van Lidl Duitsland, voordat deze offline werd gehaald.

Screenshot van de social post van Lidl Duitsland, voordat deze offline werd gehaald.

Ook bood Lidl Duitsland haar excuses aan. „Entertainment stopt waar mensen zich gekwetst voelen en dat is helaas gebeurd. Daarom bieden wij onze excuses aan aan diegenen die zich gekwetst voelen door onze post” aldus het team in een verklaring op Facebook.

Steun

Toch kreeg de supermarkt ook bijval van een aantal Facebookleden. „Serieus, wie donuts of bagels associeert met vrouwen heeft een veel groter probleem en moet zich maar eens laten controleren door een specialist”, schrijft Jan. Ook Drea ziet het probleem niet. „Je kunt van alles wel overstuur raken. Als vrouw voelde ik mij niet gediscrimineerd.”