Nieuws
378896
Nieuws

Ook ING zet WhatsApp in

AMSTERDAM - ING-klanten kunnen vanaf nu anderen betalen of terugbetalen via WhatsApp, Facebook, Twitter en LinkedIn.

Deze mogelijkheid wordt vandaag geïntroduceerd in een nieuwe update van de app van de bank voor mobiele telefoons en tablets. Klanten van ING kunnen anderen, ook als die bij een andere Nederlandse bank zitten, via social media een betaalverzoek sturen. Er kan worden gekozen om zo’n verzoek te sturen via WhatsApp, Facebook, Twitter en LinkedIn.

ABN Amro introduceerde onlangs als eerste bank WhatsApp als dienst om geld naar elkaar over te maken. Hiervoor werd de betaalapp Tikkie ontwikkeld. De bedoeling is om zo eenvoudig rekeningen te kunnen delen, bijvoorbeeld in de kroeg of een gezamenlijk cadeau. Gebruikers, ook als die niet bij ABN Amro zitten, kunnen vrienden, collega’s of familieleden een bericht sturen met hierin link met een betaalverzoek via iDeal.

Bankapp

Ook ING doet ongeveer hetzelfde, maar dan vanuit de reguliere bankapp. „De klant maakt zelf een betaalverzoek aan, en de Mobiel Bankieren App genereert vervolgens een link die de klant kan delen via welk onlinekanaal hij dat wil”, legt Jeroen Losekoot, Manager Marketing Internet & Mobiel, uit. „Dit kan via social media, zoals WhatsApp, Facebook en Twitter, maar ook via sms of e-mail. De betalende partij opent de link en betaalt vervolgens via iDeal. Het geld komt daarna direct op de rekening van de ontvangende partij.”